Terug

  • Taalcursussen, Translators & Draagbare Vertalers voor thuis, reizen, studie of onderweg

Support & Veelgestelde vragen

 

Wij zijn er om je te helpen!

Op deze pagina vindt je meer informatie over het retourneren van artikelen, garantie en support.
Bekijk ook de veel gestelde vragen onderaan deze pagina voor een direct antwoord op je vragen.

Thuiswinkel Waarborg Keurmerk PC Media

Talendomein is aangesloten bij de algemene Thuiswinkel Organisatie

Het keurmerk Thuiswinkel Waarborg staat voor betrouwbaarheid, kwaliteit en service.

 

Veelgestelde vragen


1. Vragen over bestellen, betalen en retourneren

1.1 Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Plaats je producten in je digitale winkelwagen via de grote oranje button. Als je de bestelling plaatst met je Talendomein account gaat dit nog sneller omdat we je al kennen. Wil je toch liever een medewerker spreken? Neem dan contact op met onze klantenservice.

1.2 Advies en hulp bij het kiezen

Wil je graag advies bij het kiezen van een product? We helpen je graag bij het kiezen van de juiste producten en in het voorzien van informatie. Neem dan contact op met onze klantenservice

1.3 Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Zodra je bestelling ons magazijn verlaat, ontvang je van ons een e-mail met verzendbevestiging. Vervolgens ontvangt je van onze vervoerder een e-mail met de track&trace gegevens. Hiermee kan je de bestelling volgen.

1.4 Kan ik mijn bestelling bij een PostNL afhaalpunt afhalen?

Jazeker!  Dit is mogelijk bij verzendingen binnen Nederland. Wij tonen je de mogelijke PostNL afhaalpunten op het moment van bestellen, nadat je je adres hebt ingevuld.

1.5 Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?

Je kunt de inhoud van je winkelmandje nog wijzigingen of annuleren, totdat je bestelling is bevestigd. Neem hierna contact op met onze klantenservice om een wijziging door te geven. Let op: Het is geen garantie dat de wijziging nog uitgevoerd kan worden. Dit is afhankelijk van de status van je bestelling.

 

1.6 Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

Onze bezorgopties en levertijden verschillen enigszins per land. Doorgaans worden bestellingen voor 23.00 uur besteld, dezelfde dag verzonden en de volgende dag afgeleverd, mits het artikel op voorraad is. Ga naar "Verzendinformatie" om de relevante levertijden te bekijken. Zodra je bestelling is verzonden, ontvang je een bevestigingsmail met track&trace.

1.7 Worden er verzendkosten berekend?

Bezorging in  Nederland is geheel gratis bij bestellingen boven de € 25,00. Voor bestellingen naar België en Duitsland is de verzending gratis bij een orderwaarde boven de € 30,00. Voor bestellingen met een lagere orderwaarde zijn de verzendkosten € 2,95.

1.8 Hoe annuleer ik een bestelling?

Annuleren van een bestelling kan in je Talendomein.nl account. Annuleren is alleen mogelijk als je bestelling ons magazijn nog niet verlaten heeft. Is je bestelling al verzonden? Dan kan je het pakket retourneren door middel van het invullen van het retourformulier.

1.9 Ik heb mijn bestelling niet ontvangen

Is je bestelling volgens de track & trace code afgeleverd, maar heb je deze niet ontvangen? Neem dan binnen 30 dagen contact met ons op, wij zullen in samenwerking met PostNL uit gaan zoeken waar je bestelling zich bevindt. 

1.10 Wat als ik het verkeerde artikel heb ontvangen?

Allereerst, onze excuses dat je niet hebt ontvangen wat je hebt besteld. Volg ons retourproces om het artikel terug te sturen en bestel dan het juiste item, of in de winkel of online. Raadpleeg ons Retourbeleid voor meer informatie over hoe je het beste je artikel terug kunt sturen. Als je nog vragen hebt, kun je altijd rechtstreeks contact met ons opnemen.

1.11 Hoe kan ik een artikel retourneren?

Het kan altijd voorkomen dat je niet tevreden bent over een toegestuurd product. Voor meer informatie over het retourneren en de retourvoorwaarden, ga je naar de volgende pagina: Garantie & Retour 

1.12 Hoe staat het met mijn bestelling?

Vragen over de status van je bestelling kunnen bij onze klantenservice nagevraagd worden. Het is belangrijk om het bestelnummer van je bestelling, of je naam- en adresgegevens te vermelden. Het bestelnummer is terug te vinden in de bestelbevestiging die wij via e-mail hebben verzonden.

1.13 Bestellen als zakelijke klant, instantie of overheid

Voor zakelijke klanten, instanties en overheid bieden wij extra services. Als zakelijke klant kunt u bij ons bestellingen op rekening plaatsen en achteraf betalen. Het is ook mogelijk om te bestellen via een eigen inkooporder. Deze kan eenvoudig verzonden worden naar: [email protected].

Aanvragen voor bedrijven, instanties en overheid kunnen wij snel en vakkundig behandelen. U kunt contact opnemen met onze klantenservice voor informatie of een vrijblijvend advies.

1.14 Hoe vraag ik een offerte aan?

Neem contact op met onze klantenservice voor een offerte op maat. Aanvragen voor bedrijven, instanties en overheid kunnen wij snel en vakkundig behandelen. U kunt contact opnemen met onze klantenservice voor informatie of een vrijblijvend advies.

1.15 Zijn de prijzen op de website inclusief BTW?

Ja de prijs bij ieder product is inclusief BTW.

Bedrijven in de EU kunnen hun BTW nummer ingeven, zodat de ICP regeling van toepassing is.

1.16 Kan ik als klant uit Belgie, Duitsland of andere EU landen zonder BTW bestellen?

Ja, dit is mogelijk. Ben je in het bezit van een geldig BTW-nummer, dan kunnen wij naar België en andere landen binnen de EU leveren zonder BTW (ICP - Intracommunautaire levering). Vul hiervoor een geldig BTW nummer in tijdens de checkout van je bestelling. De BTW wordt hierbij automatisch verlegd.

2. Vragen over Vertaalcomputers & Voice translators

2.1 Wat is een vertaalcomputer of vertaalapparaat?

Pocket vertalers of vertaalcomputers zijn draagbare kleine apparaten die snel vertalen tussen twee talen in real-time (hierbij kan gekozen worden uit 150+ talen, afhankelijk van het type apparaat). Dit betekent dat u in het apparaat kunt spreken, waarna het apparaat snel en accuraat de zin in de bedoelde taal zal uitspreken en op het scherm zal weergeven. 

Omdat vertaalcomputers speciaal voor vertalingen zijn ontworpen, zijn deze apparaten veel sneller, accurater en geavanceerder dan uw normale smartphone vertaal app. Bovendien werkt een vertaalcomputer volledig zelfstandig, zodat u deze overal en altijd zonder uw smartphone kunt gebruiken.

2.2 Hoe werkt een vertaalcomputer?

Draagbare vertaalcomputers werken met AI (kunstmatige intelligentie) om woorden en zinnen te verwerken en ze in een nieuwe taal te vertalen. Hierdoor wordt de beste vertaling mogelijk gemaakt.

Met de beste vertaalcomputers, krijgt u vloeiende, natuurlijke communicatie in beide richtingen. Doordat een draagbare vertaalcomputer realtime gebruikt maakt van meerdere vertaalmachines, is de vertaling altijd accurater en beter dan die van een smartphone app of vertaalprogramma.

D.m.v. de ingebouwde luidspreker wordt de ingesproken tekst opgenomen en direct vertaalt naar de gewenste taal. Wanneer uw gesprekspartner iets in het Spaans of een andere vreemde taal zegt, vertaalt het apparaat het bericht naar bijv. het Nederlands. Afhankelijk van het type apparaat kan er op deze manier gekozen worden uit 155+ talen. Vertaalcomputers zijn ook voorzien interne geheugenkaarten waarmee u favoriete woorden, zinnen en gesprekken kunt opslaan.

Draagbare vertaalapparaten werken zelfstandig d.m.v. een online verbinding (Wifi, Hotspot of Simcard/4G Internet). Ook zijn er modellen beschikbaar waarbij het apparaat offline gebruikt kan worden. Let op dat vertalingen bij offline verbinding altijd beperkter zijn dan bij een online verbinding. Echter is deze functie erg handig om in gebieden te gebruiken waar geen Wifi of Internet verbinding mogelijk is.

Bekijk hier alle beschikbare Vertaalcomputers en pocket vertalers

Of u nu op reis bent of gewoon thuis een nieuwe taal leert, de beste vertaalcomputers zijn een gemakkelijk en effectief communicatiemiddel voor vertaling en conversatie in twee richtingen.

 

2.3 Heeft een vertaalcomputer een Simcard nodig?

Nee, een vertaalcomputer heeft niet perse Simcard nodig, maar is optioneel. Dit is een extra functie die op sommige modellen aanwezig is, waarmee via een Simcard een 4G internet verbinding gebruikt kan worden.  Deze functie is erg handig, omdat je het vertaalapparaat ook buiten een Wifi verbinding overal en altijd kunt blijven gebruiken.

Sommige vertaalcomputers hebben bij de aankoop al onbeperkte simcardverbinding, zoals in de Vasco M3, en Vasco mini 2. Deze simcard hoef je nooit meer te verlengen, en werkt in meer dan 200 landen.

 

 

2.4 Hoe werkt de simcard voor de Vasco vertaalcomputers

De SIM-kaart in de Vasco vertaalcomputers biedt gratis internettoegang en onbeperkt 4G internet. Dit stelt de vertaalcomputer in staat om verbinding te maken met het internet en gebruik te maken van online vertaaldiensten. De reden waarom de SIM-kaart gratis is, is omdat Vasco een partnerschap heeft met een mobiele provider die de kosten van het dataverbruik dekt. Dit stelt gebruikers in staat om overal ter wereld gebruik te maken van de vertaalcomputer zonder zich zorgen te hoeven maken over extra kosten voor dataverbruik. Het gratis internet stelt de vertaalcomputer in staat om snel en nauwkeurig vertalingen uit te voeren, zelfs wanneer er geen wifi beschikbaar is. Dankzij de gratis SIM-kaart kunnen gebruikers dus altijd en overal gebruik maken van de Vasco vertaalcomputer zonder zich zorgen te hoeven maken over extra kosten voor internettoegang.

 

 

2.5 Is er een Nederlandstalige handleiding?

Bij de meeste vertaalcomputers is een Nederlandstalige handleiding meegestuurd in de vorm van een PDF. Bij andere modellen is er doorgaans een Nederlandstalige handleiding of een meertalige handleiding in de verpakking meegeleverd.

 

2.6 ik heb geen bereik met mijn Vasco vertaalcomputer, of kan alleen alleen via wifi op het internet.

In het bericht dat u schrijft wijst op een probleem met de internetverbinding. De Vasco vertaalcomputer maakt automatisch verbinding met de nabijgelegen GSM-operator -
u zou boven in het scherm de GSM-balkjes moeten zien als het apparaat met succes verbinding heeft gemaakt met de GSM-operator.  
Ik geef hieronder enkele stappen die u kunnen helpen bij het oplossen van verbindingsproblemen.

Wat ik van u nodig heb is het SIMkaartnummer en apparaat-ID nummer. U kunt dit vinden door te gaan naar: apparaatinstellingen ---> updates ---> op dit scherm verschijnen beide
nummers. Een foto van dit scherm sturen in uw bericht aan ons zal handig zijn.

Door naar het tabblad "Over apparaat" te gaan ziet u het versienummer van uw vertaler. Bijvoorbeeld versie 1.6.0. Gelieve ook deze versie doorgeven bij uw bericht aan ons.

Zorg er bovendien voor dat:
- Wi-Fi is uitgeschakeld
- De optie "Ik ben in China" is uitgeschakeld.
- De optie "Automatische spraak" is ingeschakeld.
- Er volledige bereik balken boven in het scherm staan.

Soms lost het opnieuw opstarten van uw toestel verbindingsproblemen op. Ik vraag ook om gedetailleerde informatie over het probleem. Is er een hoorbaar signaal wanneer u probeert te vertalen? Verschijnt er een bericht, en zo ja, wat voor bericht?

Toch kunnen er op meer exotische plaatsen in de wereld gebieden zijn met beperkte GSM-dekking.

Ik wacht op uw antwoord, op basis van de ontvangen informatie zal ik verdere actie voorstellen.
U kunt de mail sturen naar: [email protected]

2.7 Wat betekent AI voor een vertaalcomputer?

Artificial Intelligence. ofwel Kunstmatige intelligentie. Bij sommige vertaalcomputers wordt nu al geschakeld tussen meer dan twintig verschillende vormen van vertaalsoftware door middel van kunstmatige intelligentie, wat het een ‘slim’ apparaat maakt.  Hierdoor wordt de beste vertaling mogelijk gemaakt.

2.8 Waarom krijg ik geen goede vertaling?

Mocht de vertaling niet accuraat zijn, dan is er mogelijk geen goede internetverbinding. Controleer hierbij als eerste of het Wifi signaal of 4G signaal sterk genoeg is. Een zwakke internetverbinding resulteert in een tragere verwerking van vertalingen en minder nauwkeurige vertaalresultaten.

Daarnaast is het belangrijk om woorden of zinnen op een rustige en duidelijke manier in te spreken. Ook is het belangrijk dat de ingesproken tekst grammaticaal goed klopt. De vertaler neemt je stem nl. exact over, dus ook woorden die je dubbel zegt, of herhaalwoordjes zoals "eh" of "uhm" woorden meegenomen in de vertalingen.

Pak eens een stukje tekst uit een boek of krant, en spreek dit foutloos in de vertaalcomputer in.
Dit zal praktisch altijd foutloos vertaald kunnen worden.

 

 

2.9 Waarom werkt de optie "AI Talk " niet?

Deze functie is alleen bedoeld voor gebruik met Aziatische talen en werkt niet met Europese talen.
Om de  vertaalfunctie voor EU en Wereld talen te gebruiken kies je de optie "Translate" of "Vertalen" vanuit het menu. Voor foto-vertaling gebruik je de optie "Photo translate " of "Foto vertaling".

2.10 Wat betekent de melding "No simcard no service"

Deze melding kan zichtbaar zijn in de ECV9 vertaler. Deze melding kan genegeerd worden, en heeft geen betekenis op de werking van het apparaat.

2.11 Ik zie alleen Chinese tekens of andere tekens

Dit probleem is eenvoudig op te lossen, en heeft te maken met een verkeerde instelling in de vertaalcomputer.

  1. Meestal staat in dit geval de menutaal op het Chinees. Dit is op te lossen via de "instellingen", waarmee de menutaal gewijzigd kan worden naar bijv. Nederlands of Engels.
  2. Mocht dit het probleem nog niet verhelpen, dan graag een afbeelding sturen van de getoonde tekst op het scherm naar [email protected]. We proberen dit samen met u op te lossen.

2.12 Ik hoor geen uitspraak bij de vertaling

Dit kan te maken hebben met verschillende redenen:

  1. De luidspreker staat te zacht of uit.
  2. De uitspraak voor de vertalingen is uitgeschakeld. Dit kan ingesteld worden bij de menu-opties (optie: "instellingen" of "oprichten").
  3. Voor de gekozen taal is geen uitspraak beschikbaar. (Voor sommige talen is geen uitspraak beschikbaar. Dit verschilt per type vertaalcomputer). Dit is herkenbaar als achter de taal een doorgestreepte luidspreker staat.

 

2.13 Hoe krijg ik updates in mijn vertaalcomputer

Updates zijn handig! Alle vernieuwingen komen vanzelf beschikbaar in de vorm van een update. Dit is zichtbaar als  melding op het scherm van de vertaalcomputer, zodra je online bent. Activeer de updates altijd via een wifi netwerk.  Updates kunnen op ieder willekeurig tijdstip worden binnengehaald.

2.14 Hoe kan ik Nederlands laten voorlezen met de Vormor X5 pro vertaalpen/dyslexiepen

Hiervoor hebben we de volgende instructie:
Om de taal van de X5 Vertaalpen in te stellen op Nederlands en de gescande tekst in het Nederlands te laten uitspreken, volg je de onderstaande stappen:

1. Zorg ervoor dat de X5 Vertaalpen is ingeschakeld en klaar is voor gebruik, en de wifi is aangesloten en verbonden.
2 Zoek naar de optie "Scantranslation"in het menu.
3 In de rechterbovenhoek staat weer de optie voor: "settings" Selecteer de taal "Nederlands" uit de beschikbare opties. Mogelijk moet je door een lijst met talen bladeren om de juiste te vinden. Deze is de taal die je links neerzet. Dan zet je rechts een andere taal neer, bijvoorbeeld Engels.
4. Bevestig je keuze door op de knop "OK" of een vergelijkbare bevestigingsknop te drukken.
5 Nu is de taal van de Vertaalpen ingesteld op Nederlands. Wanneer je Nederlands tekst scant, zal de pen de tekst herkennen en deze in het Nederlands op het scherm tonen, en uitspreken. (original) Houd er rekening mee dat de exacte stappen kunnen variëren afhankelijk van het model en de versie van de X5 Vertaalpen die je gebruikt.
Raadpleeg indien nodig de handleiding van de Vertaalpen voor specifieke instructies, of zoek naar filmpjes in Google met de tekst: "vormor x5 pro" bij video's
Of neemt weer contact op met onze klantenservice als het echt niet lukt.

 

2.15 Mijn Travis Simcard wordt niet herkend

Om dit probleem op te lossen gaat u naar de menu-optie "Settings":

  1. Network
  2. Mobile data
  3. Reset SIM card
  4. Dan: reboot the device.
  5. En een kleine 15 minuten geduld hebben.

3. Vragen over digitale producten (Downloads)

3.1 Luistercursussen en Audio taalcursussen downloaden

De audio taalcursussen bij Talendomein.nl bestaan uit digitale geluidsbestanden (MP3) die je na bestelling direct kunt downloaden. Je hoeft dus niet te wachten totdat er een cd toegestuurd wordt. 

Handig om bijv. je tijd in de auto of onderweg, of tijdens het sporten, koken of in bed nuttig te besteden. De luistercursussen zijn uniek in opzet en eenvoud, waarmee je snel een nieuwe taal leert te spreken!

De MP3-bestanden kunnen worden gekopieerd naar jouw smartphone of jouw iPad of tablet (via iTunes).

 

3.2 Ik kan de bestanden niet downloaden of openen

Je kunt dan het beste een extra programma gratis downloaden, waarna het eenvoudig mogelijk is om het bestand uit te pakken. We hebben er 2 voor je, en als de ene niet werkt, dan werkt de andere zeker.

Advies is nu om als eerste één van de bovenstaande programma's  te downloaden, en daarna de computer opnieuw op te starten.

In praktisch alle gevallen werkt dit altijd, maar mocht het niet werken, neem dan contact op met de helpdesk van apple of android.

3.3 Kan ik nogmaals mijn download gegevens opvragen?

Ja, dit is mogelijk door je verzoek via email, of telefonisch door te geven. De downloadgegevens worden per email opnieuw naar je verstuurd.

3.4 Hoe kan ik een download op mijn smartphone of tablet zetten?

Het beste kan je de downloadbestanden eerst op je pc downloaden, om deze vervolgens te synchroniseren met je smartphone of tablet. Hoe dit in zijn werk gaat, hangt af van het besturingssysteem waar je mee werkt zoals IOS, of Android.

Een handige en veel gebruikte APP om audio bestanden te beheren en af te spelen is "VLC Mediaplayer". Het is de meest complete video en audio mediaplayer welke eenvoudig  te gebruiken is.

 

Als je geen e-mail met download link hebt ontvangen, controleer dan het volgende:

  • Heb je wel een orderbevestiging in je email gehad? Dan zijn gelijktijdig ook de downloadgegevens verzonden naar hetzelfde e-mailadres. Als je deze e-mail niet direct ziet, check dan ook de spam box. Mogelijk is de mail hierin terechtgekomen. Zoek ook eens in de zoekbalk van je email-programma naar "uw downloads zijn beschikbaar".  Mocht je de gegevens niet kunnen terugvinden, stuur dan een mail naar [email protected] om de downloadgegevens opnieuw op te vragen. 
  • Heb je geen orderbevestiging ontvangen? Dan is er iets misgegaan met het invullen van je emailadres of je hebt een verkeerd e-mailadres ingevuld tijdens het bestelproces. Stuur dan een mail naar [email protected] om de downloadgegevens alsnog op te vragen en het e-mail adres te wijzigen.

 

4. Vragen over digitale producten (Online taalcursus)

4.1 Hoe lang heb ik toegang tot de online taalcursus?

Voor de complete online cursussen van uTalk heb je levenslang en onbeperkt toegang, met toegang tot alle 60 onderwerpen.

4.2 Hoe kan ik de online cursus op mijn tablet openen?

Je kunt dezelfde app als op je PC ook op een tablet openen door de app te downloaden in de Appstore, of Playstore.
De naam van deze app is: uTalk - leer meer dan 150 talen.

Deze app is gratis, en met het eerder aangemeld emailadres en wachtwoord kan je jezelf weer aanmelden. (letop niet opnieuw registreren!)

Kies je gekozen taal, en je hebt onbeperkt toegang tot alle 60 onderwerpen.

 

4.3 Ik heb maar beperkte toegang tot de online cursus

Dit probleem wordt meestal veroorzaakt doordat je tijdens de registratie niet de "te leren taal" goed hebt gekozen, maar bijv. "je eigen taal". In dit geval wordt je eigen taal " Nederlands" geactiveerd voor de volledige online taalcursus en niet de te leren taal.

Hoe kan je dit controleren? De volledige taalcursus heeft per taal ongeveer 2400 coins in de online taalcursus uTalk App, deze coins zie je onderin het scherm. Mocht je maar 330 coins hebben dan is de registratie niet goed gegaan, en heb je maar beperkte toegang tot deze taal.

Ga het hele proces nog eens na, of check bijvoorbeeld bij de Nederlandse taal of je daar wel 2400 coins hebt.  Is dit het geval, dan heb je de verkeerde taal gekozen.

Om dit probleem te verhelpen, kan je contact opnemen met onze klantenservice, óf met de support van de uitgever. Er wordt hierbij een oplossing geboden om de taal te wisselen, of u ontvangt een nieuwe activatiecode.

Om contact met de uitgever op te nemen:
Stuur hiervoor de onderstaande tekst, met je eigen aangevulde gegevens  naar: [email protected].

-----------------------------------------

Hello uTalk support

I picked the wrong language for uTalk, Can you help me, and change the language I picked?

uTalk: lifetime subscription
Purchased @ webshop: Talendomein.nl
My Name: xx
My Code: xx
Language I want to learn: xx
Language I choose per accident: xx


Thanks in advance!

My Name: xx

-----------------------------------------

4.4 Ik heb de verkeerde taal gekozen in de online taalcursus

Dat kan gebeuren, wij hebben hier een goede oplossing voor.

Om dit probleem te verhelpen, kunt u contact opnemen met onze klantenservice, óf met de support van de uitgever. Er wordt hierbij een oplossing geboden om de taal te wisselen, of u ontvangt een nieuwe activatiecode.

Om contact met de uitgever op te nemen:
Stuur hiervoor de onderstaande tekst, met je eigen aangevulde gegevens  naar: [email protected].

-----------------------------------------

Hello uTalk support

I picked the wrong language for uTalk, Can you help me, and change the language I picked?

uTalk: lifetime subscription
Purchased @ webshop: Talendomein.nl
My Name: xx
My Code: xx
Language I want to learn: xx
Language I choose per accident: xx


Thanks in advance!

My Name: xx

-----------------------------------------

 

5. Vragen over leerboeken

5.1 Ik heb geen audio of CD ontvangen bij mijn leerboek

Bij leerboeken uit de Prisma, Deltas of Dummies reeks wordt de audio aangeboden op de website van de uitgever zelf. Er worden geen CD's meegezonden met het boek. De juiste downloadpagina kun je terugvinden in het boek zelf.

Vergelijk producten Verwijder alle producten

You can compare a maximum of 3 products

    Hide compare box
    Talendomein.nl 4,5 / 5 - 24 Reviews @ Trustpilot
    Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? JaNeeMeer over cookies »