Garantie en Retour
Retoursturen van artikelen
Bent u niet (geheel) tevreden met het geleverde product? Geen probleem! Binnen 14 dagen na ontvangst van de aankoop, kunt u aangeven dat u hiervan afziet. Dit betekent dat u rustig over de aankoop kunt nadenken. Na uw herroepingsmededeling heeft u nog 14 dagen om het product te retourneren. Dit is de herroepingstermijn.
Hoe stuur ik het pakket retour?
- Wij vragen u om de volgende stappen te doorlopen om gebruik te kunnen maken van het herroeppingsrecht.
- U kunt het product terugsturen met gebruik van het retourformulier. Dat mag via PostNL, DHL, DPD, UPS, GLS enz.
- Vul het retourformulier in zijn geheel in, en voeg het samen met de betreffende artikelen en eventueel de factuur in één verpakking.
- Geef het pakket af op het het postkantoor of inleverpunt naar uw eigen keuze en verzend het pakket naar het volgende postadres:
Talendomein
Heikantseweg 12
6587 AN Middelaar - Bewaar het verzendbewijs van het pakket zorgvuldig. Alleen hiermee kunt u aantonen dat u het pakket heeft verzonden, mocht het zoek raken.
Wat zijn de voorwaarden voor retourneren?
- Bekijk het product gerust zoals u in de winkel ook zou doen.
- Bij retournering is het van belang dat indien redelijkerwijs mogelijk, het product en de verpakking compleet en in nieuwstaat zijn. Bij zichtbare gebruikerssporen of missende accessoires kan het zijn dat dat er een waardevermindering in rekening wordt gebracht.
- Het product dient compleet inclusief bijbehorende accessoires teruggestuurd te worden.
- Producten dienen goed verpakt retour gestuurd te worden met het volledig ingevulde retourformulier.
- U heeft een termijn van 14 dagen om af te zien van uw aankoop. Deze herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u het product fysiek in bezit krijgt
- U dient de goederen niet later dan 14 dagen na de dag waarop u besluit de aankoop te herroepen en dit heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden.
De retournering is op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. - De directe kosten van het terugzenden van de goederen zijn voor eigen rekening.
- U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg zijn van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Uitgezonderd van retourrecht zijn:
- Kopieerbare software / DVD's / CD's / CD-Rom / USB-Sticks waarvan de verzegeling na levering is verbroken.
- Producten die wegens hygiëne gezondheidsbescherming of verzegeld waren en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken, zoals oordopjes, vertaal-oordopjes, en in-ear handsfree headsets.
- Digitale producten: Activatiecodes voor online taalcursussen
- Digitale producten: Downloads voor audio taalcursussen en luisterboeken
- Gepersonaliseerde producten (producten die speciaal voor u gemaakt zijn)
Retourformulier
Formulier voor retournering (modelformulier voor herroeping)
Download het formulier voor retournering. U kunt dit retourformulier gelijktijdig met de retourzending verzenden, of via e-mail aan ons verzenden. Ook kunt u het formulier gebruiken om aan te geven dat uw gebruik wilt maken van je herroepingsrecht.
- Retourformulier (.pdf)
Retour ontvangst en terugbetalingen
- Uw retourzending wordt zo snel mogelijk verwerkt na ontvangst van het retour pakket op ons adres.
- Als u van de aankoop afziet, ontvangt u het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele verzend- en betaalkosten, zo snel mogelijk en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien u slechts een deel van uw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort.
- De terugbetaling vindt plaats op het rekeningnummer waarmee de betaling verricht is.
Beschadigingen of defecten
- Talendomein streeft naar goede kwaliteit. Is de bestelling onverhoopt toch beschadigd of defect bij ontvangst? Neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. De artikelen worden kosteloos omgeruild voor vervangende exemplaren. Stuur bij de retourzending altijd een aankoopbewijs mee (bijv. de kopie van de factuur), en vermeld de eventuele klacht. Wij stellen het op prijs als u dit eerst meldt via de klantenservice van Talendmein.nl: klantenservice@talendomein.nl. De verzendkosten voor de retourzending worden hierbij vergoed.
Annuleringen
Een bestelling kan geannuleerd worden als de verzending nog niet heeft plaatsgevonden, en de annulering telefonisch of per email is aangevraagd. Als de bestelling reeds betaald is, zal het aankoopbedrag zo spoedig mogelijk, maar binnen uiterlijk 14 dagen worden teruggestort, of kan er een vervangend artikel uitgezocht worden.
U kunt ook gebruik maken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat u van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.
Retourbeleid garantie
Wij geven om onze producten en doen ons best om deze in perfecte conditie aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor u aanspraak kunt maken op garantie.
Voor alle artikelen die u bij Talendomein.nl besteld, geldt de wettelijke garantie van minimaal 2 jaar.
Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer u een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, zullen wij zo snel mogelijk een passende oplossing aanbieden. Afhankelijk van het artikel doen wij dit door vervanging, reparatie of terugbetaling.
Op software wordt afhankelijk van de uitgever tevens minimaal 2 jaar garantie & support gegeven. Hierna blijft dit afhankelijk van updates die door bijvoorbeeld voor Windows of Mac.OS besturingssystemen gegeven worden.
Garantie bij een defect binnen 8 dagen
Mocht een artikel defect of beschadigd zijn direct bij ontvangst, dan kunt u deze binnen 8 dagen aan ons retourneren. Alleen in deze gevallen kunnen wij het omruilen van het beschadigde of niet (naar behoren) functionerende product inruilen tegen een nieuw product. Informeer ons vooraf of via mail, of telefoon zodat wij zo snel mogelijk kunnen ruilen, maar ook om te kunnen beoordelen of een product daadwerkelijk defect is. In sommige gevallen kunnen we het telefonisch met u oplossen.
Garantie bij een defect na 8 dagen, maar binnen de garantietermijn
Als u beroep wilt doen op garantie in de periode nadat de eerdergenoemde 8 dagen verstreken zijn, dan geldt de normale garantieprocedure.
- Als u in aanmerking wilt komen voor garantie, d.m.v. een terugbetaling, reparatie of vervanging, dient het defecte product vrij te zijn van fouten veroorzaakt door een ongeluk, verwaarlozing, misbruik of normale slijtage.
- U meldt het probleem bij onze klantenservice (via e-mail of telefonisch), waarna wij u zullen vragen om het product op te sturen naar het postadres van PC Media & Talendomein. De termijn waarbinnen de melding dient te vallen betreft 2 jaar.
- Wij beoordelen de storing. Indien reparatie nodig is, gaat het product naar de reparatieservice van de desbetreffende fabrikant. Meestal wordt het product omgeruild voor een nieuw of vervangend exemplaar.
- Indien er geen vervangend product beschikbaar is, zal een ander product worden aangeboden of een creditnota worden uitgegeven. In bepaalde gevallen zal een volledige terugbetaling worden aangeboden.
Als er na beoordeling geen fout kan worden geconstateerd, dan zal het artikel aan u worden geretourneerd.
Verleende garanties gelden in aanvulling op de wettelijke rechten van consumenten en kunnen daar geen afbreuk aan doen.
Klachtenregeling
Talendomein.nl probeert haar dienstverlening zo goed mogelijk uit te voeren. Toch kan het gebeuren, dat u als klant, niet helemaal tevreden bent over de levering van onze producten of onze dienstverlening. Dan kan er een klacht ontstaan. Voor de behandeling van deze klachten hebben wij de onderstaande voorzieningen en werkwijze.
We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar [email protected]. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op https://ec.europa.eu/odr . Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
Maak uw klacht schriftelijk of via email kenbaar als volgt:
- Per email: [email protected]
- Per post: PC Media & Talendomein.nl
Heikantseweg 12
6587 AN Middelaar / Nederland
U kunt klachten indienen over producten die Talendomein levert, alsook over de dienstverlening. Klachten worden binnen 14 dagen inhoudelijk beantwoord. Vermeld bij de klacht altijd duidelijk uw naam, adres, woonplaats, telefoonnummer, e-mailadres en een eventueel bestelnummer.
Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kut u de deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Omdat wij lid zijn van Thuiswinkel.org heeft u ook toegang tot de geschillencommissie Thuiswinkel en het Europees ODR platform.
Talendomein is aangesloten bij de Algemene Thuiswinkel Organisatie.
Het keurmerk Thuiswinkel Waarborg staat voor betrouwbaarheid, kwaliteit en service. Alle leden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie, kortweg, Thuiswinkel.org, onderschrijven de Gedragsregels Thuiswinkel Waarborg. In deze gedragsregels wordt verwezen naar relevante Europese en Nederlandse wet-, regelgeving en richtlijnen. Ook verwijzen de gedragsregels naar door Thuiswinkel.org gemaakte afspraken met marktpartijen (bijvoorbeeld de Consumentenbond). De gedragsregels verwijzen tenslotte tevens naar bindende algemene voorwaarden en adequate geschillenbeslechting.
De gedragsregels zijn direct gekoppeld aan het Thuiswinkel Waarborg, hét consumenten keurmerk voor veilig en betrouwbaar winkelen via internet, telefoon, catalogus, post, etc. Voor consumenten betekent dit dat alle aangesloten leden zich houden aan regels rond informatieplicht, privacy, herroepingsrecht, terugbetaling en geschillenbeslechting.